- Unilever overweegt een deel van zijn Amerikaanse ijsmerken te verkopen, zo meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden.
- Het Britse concern zou adviseurs in de arm hebben genomen om te bekijken of de ijsmerken, met een waarde van zo’n 3 miljard dollar, kunnen worden verkocht.
- Grote internationale ijsmerken van Unilever, zoals Magnum en Ben & Jerry’s, maken geen deel uit van het onderzoek en zullen niet worden verkocht.
- Lees ook: Unilever probeert dochterbedrijf Ben & Jerry’s hak te zetten in rechtszaak om ijsverkoop op Westelijke Jordaanoever
Unilever overweegt een deel van zijn Amerikaanse ijsmerken te verkopen. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden.
Het Britse levensmiddelenconcern zou daarbij adviseurs in de arm hebben genomen om te bekijken of lokale ijsmerken zoals Klondike en Breyers kunnen worden verkocht. De waarde van de lokale Amerikaanse ijsmerken zou zo’n 3 miljard dollar bedragen.
Grote internationale ijsmerken van Unilever, zoals Magnum en Ben & Jerry’s, maken geen deel uit van het onderzoek en zullen niet worden verkocht.
Een definitief besluit over de mogelijke verkoop van de lokale Amerikaanse ijsmerken is nog niet genomen, verklaarden de ingewijden. Een woordvoerder van Unilever wilde geen commentaar geven aan Bloomberg.
Unilever is de grootste ijsmaker ter wereld. Topman Alan Jope staat echter onder druk om te bewijzen dat de zoete lekkernij kan blijven groeien binnen een bedrijf dat zich steeds meer richt op het verbeteren van de voedingswaarde van zijn producten. Jope heeft al aangegeven dat Unilever kijkt naar het afstoten van bepaalde slecht presterende onderdelen. Een verkoop van het populaire ijsmerk Ben & Jerry's sloot hij echter uit.